Tudja, hogy miért kell a porlasztókat felszámozni?
Az egyes porlasztók ugyanis nem pontosan ugyanúgy végzik el a befecskendezést. Van egy tűréshatár, azon belül dolgoznak, csak kicsit eltérő módon. A számítógép feladata az, hogy a működésüket a kifogástalan eredmény érdekében összehangolja.
Figyelni kell, ha kiszerelésre kerülnek a porlasztók
Az autószerelőnek komoly felelőssége van abban az esetben, ha ki kell szerelni a porlasztókat. Ilyenkor ugyanis az injektorok a kódot megtartják, és a fedélzeti számítógép sem felejti el azt, hogy melyik hengerben miféle kóddal rendelkezett az a porlasztó, amelyik ott volt.
Ha a porlasztót felújítják, esetleg újat szerelnek be helyette, akkor értelemszerűen meg is változik ez a kód. Ilyenkor az újat a számítógépnek újra meg kell tanulnia. Amennyiben az egyik porlasztóról idő közben kiderül, hogy kutya baja, akkor persze vissza lehet tenni a kocsiba. Ugyanakkor ha a szerelő megfeledkezik arról, hogy ráírja a porlasztókra a hengerenkénti számozást, az komoly gond.
Egyetlen porlasztóról sem lehet ugyanis ránézésre megmondani a kódját. Az újrakódolás jöhet ilyenkor szóba, ám ez nem mindig lehetséges, de ha mégis, az igen költséges. Ez tehát az oka annak dióhéjban, amiért a porlasztókat fel kell számozni.
Így lehet a porlasztókat szakszerűen felszámozni
A szakértők szerint a lehető legegyszerűbb módja a felszámozásnak az, ha római számokkal karcolja rá a szerelő, de szóba jöhet még a gravírozás is. Felvetődhet a kérdés, hogy nem károsodik-e ettől a porlasztó?
Nos, a jó hír az, hogy természetesen nem. Ugyanakkor könnyen meg lehet majd állapítani, hogy melyik porlasztó hol volt eredetileg. Nem mellesleg a tulajdonos is biztos lehet abban, hogy a szervizben nem cserélték ki a porlasztókat, hanem azokat kapta, amiket előtte felszámozott.
Régen még minden más volt
Érdemes tudni, hogy az előző évezredben gyártott autóknál ilyesmivel nem kellett foglalkozni. A 2000-es évek előtt ugyanis nem is létezett ilyen kódolás, tehát ott a számozásnak nincs jelentősége.
Az ilyen porlasztókat mechanikus porlasztóknak nevezzük. Nevüket arról kapták, hogy még nem elektronika vezérelte őket.
Néhány szó a common rail injektorok kódjairól
A kód egy olyan egyedi azonosító, amit a gyártó ad minden befecskendezőnek, méghozzá kivétel nélkül. Számok és betűk alkotják ezt a kódsort. A szóban forgó injektor a szállítási mennyiséget tartalmazza, és még néhány részletet a tulajdonságai kapcsán.
A modern gépjárművek esetében modernebb a common rail injektor is. Sokkal precízebbek, az irányításukról pedig egy számítógép gondoskodik, az ECU. A névleges befecskendezési értéktől a valóságos valamelyest eltér, ezt az injektorokon lévő egyedi kód alapján állítják be.