Az év utolsó rendes közgyűlését értékelték a frakcióvezetők
Bajusz Gábor, frakcióvezető, Fidesz
Olyan napirendi pontokról, előterjesztésekről tárgyalt a közgyűlés, melyeket túlnyomó többségében minden képviselő támogatni tudott szavazatával. Ez jelzi, hogy a városvezetés céljaiban, terveiben még az ellenzék soraiban ülő képviselők sem találtak kivetnivalót. A város előző vezetése által elfogadott 2024-es költségvetés nagy béklyót jelent, gyakorlatilag azzal szembesültünk, hogy vagy nem terveztek költségvetési forrást fontos kiadások kapcsán vagy ha terveztek is azokat az összegeket októberre el is költötték így az év végi munkák elvégzésére nem áll rendelkezésre pénz. Csak egy példa: a karácsonyi jutalmakkal az idei évre egyáltalán nem kalkulált a Veres Pál által vezetett előző városvezetés. Utánuk az özönvíz! Így lehet röviden összefoglalni az elmúlt időszak baloldali politikusainak hozzáállását. Furcsa érzés volt az MVK Zrt-t érintő napirend kapcsán azt hallani, hogy azok a képviselők, akik politikai értelemben cserbenhagyásos gázolást követtek el luxusbuszukkal fékevesztetten száguldozva - melynek legsúlyosabb sérültje a miskolci tömegközlekedés - most félve aggódnak az általuk előidézett állapotok miatt. Megdöbbentő tényekre derül fény szinte napról napra, a közlekedési vállalat abból az összegből, amit bérelt buszokra költött egy év alatt, meg is tudta volna vásárolni ezeket a buszokat, melyek így a vállalat tulajdonába kerültek volna. Teljes képtelenség! A kialakult helyzetben a legfontosabb feladatunk, hogy stabilizáljuk a sok sebből vérző “áldozatot” és minél hamarabb elindítsuk a rehabilitációs folyamatot. Ennek érdekében zajlik a munka a városházán, a közgyűlésben és a város cégeinél is.
Bodor Márk, frakcióvezető, Pont Mi
Október óta ugyan eltelt három hónap, de a városépítő feladatok mellett, nehezítik a munkát a múlt terhei, mert az elmúlt öt év rossz hírei a valóságban is visszaköszönnek. Sajnos az előző öt év hírei a valóságban is visszaköszönnek. A korábbi városvezetést jellemző acsarkodást mi sem szemlélteti jobban, mint hogy a törvényi kötelezettségnek eleget téve a Fidesz-KDNP pártszövetségének és a PontMi Lokálpatrióták képviselőinek szavazatai kellettek ahhoz, hogy a város két korábbi alpolgármestere megkaphassa a végkielégítését. Ezzel megszüntetettük a törvénysértést és remélhetőleg elejét vettük annak a pernek is, melyet Varga Andrea Klára és Badány Lajos indítottak a város ellen, hogy megkapják a jussukat, amit párttársaik szerint sem érdemelnek meg.
Ennél azonban sokkal terhelőbb probléma az MVK Zrt. ügye. Itt is bebizonyosodott, hogy milyen az, amikor egy széthúzó társaság, sokféle – leginkább önös érdek mentén - próbál üzemeltetni egy céget. Az előterjesztésből tisztán kiderül, hogy hogyan jutott oda a miskolci tömegközlekedés, ahol most van. Túlárazott szakértői vélemények, pályázati kiírás nélküli kifizetések, százmillió forintért felújított iroda úgy, hogy alkatrészek hiányoznak a buszokhoz és villamosokhoz, úgy, hogy folyamatos forráshiányra hivatkozást hallhattunk 2019 és 2024 között. Nem csoda, hogy az MVK Zrt költségvetéséből 10,2 milliárd forint hiányzik.
Naphosszat lehetne még sorolni ezeket az ügyeket és látva az eddigi eseményeket még lesznek olyan dolgok, amelyek magyarázatként fognak szolgálni mind nekünk, mind pedig a miskolciaknak arra, miért jutott oda a város az elmúlt öt évben, ahol most tart.
A változás azonban érzékelhető. A seriff-rendszer egy hónap működés után már pozitív eredményeket mutat, mint például a helyenként eladott tízszer több jegy és bérlet. De ilyen pozitívum az „Őszi nagytakarítás”, melynek eredményeként már jobb érzés rátekinteni a közterületekre, mint előtte.
A munkát folytatjuk és bízunk abban, hogy a jövőben olyan meghozott döntésekről tudjuk tájékoztatni a miskolciakat melyek a város fejlődését szolgálják, nem pedig a romok eltakarításáról szólnak.
Molnár Péter, frakcióvezető, KDNP
Ősszel roppant nehéz örökséget vett át Tóth-Szántai József Polgármester Úr és a FIDESZ-KDNP-PontMi Lokálpatrióták frakciószövetség.
Lázas munka, romeltakarítás kezdődött, de ez a munka még folyamatban van. Az ősszel egy nagytakarítás kezdődött a városban, de a Holding és a tagvállalatok gazdálkodását is rendbe kell tenni. Ez sajnos egy hosszú és nehéz folyamat. Az MVK az a cég, ahol a legnagyobb a baj. Több mint 10 milliárd forinttal tartozik az Önkormányzat a cégnek, hiszen az elmúlt 5 évben sem fizetett az Önkormányzat a közszolgáltatási szerződés alapján.
Most azon és azért dolgozunk, hogy a város túléljen, de közben muszáj a fejlesztési tervekkel is foglalkozni. Ezért tárgyal folyamatosan Polgármester Úr, ezért tette le a Bükk városa programot és célokat az asztalra. Vannak reményteli tárgyalások, teljes gőzzel a város és a cégeink rendbetételén dolgozunk.
Az idei, 2024. évi költségvetés még az előző, Veres Pál-féle városvezetés költségvetése. Ez erősen behatárolta a lehetőségeket. Ennek van sajnos sok negatív hatása.
Minden miskolcinak áldott, kegyelmekben gazdag karácsonyt és boldog új esztendőt kívánok a magam és a KDNP frakció nevében is!
Simon Gábor, frakcióvezető, MSZP
A miskolciak hónapok óta élénken várták, hogy az új városvezetés a busz- és villamosjáratokat sűrítse. Ezért volt fontos, hogy az év utolsó rendes közgyűlés az MVK-val és a miskolci közösségi közlekedéssel kapcsolatban megbeszélést, vitát folytasson le. Az elmúlt öt évben, a korábbi városvezetés idején talán nem is múlt el úgy közgyűlés, hogy a Fidesz-KDNP képviselői ne követelték volna a járatok sűrítését, a 2019-es menetrend visszaállítását. Ezek jogos igények voltak, a probléma az volt, hogy az előző városvezetésnek nem volt rá fedezete, ennek ellenére soha nem látott összeget költött az MVK-ra Miskolc városa, hiszen ebben az évben is több mint ötmilliárd forintot adtunk. Ez is kevés volt a járatok nagymértékű sűrítéséhez. A választási kampányban azt hitette el a Fidesz-KDNP a választókkal, hogy győzelmük esetén lesz pénz, lesz kormányzati segítség (ami korábban nem volt). Lázár János építési és beruházási miniszter ezt az ígéretet meg is erősítette, biankó csekket ígért a közlekedésfejlesztésre, mely győzelmük esetén beváltható. Ebből mindenki azt gondolhatta, hogy most már jöhetnek a járatsűrítések. Mi magunk is meglepve tapasztaltuk azt, hogy az elfogadott előterjesztés egy kilométernyi járatsűrítést sem tartalmaz, csupán technikai módosításokat szavazott meg a közgyűlés. Értetlenül áll frakciónk és szerintem az egész város az előtt a tény előtt, hogy a városvezetés ilyen rövid idő alatt megszegte fő választási ígéretét. Végül, de nem utolsó sorban, tekintettel arra, hogy ez volt az év utolsó közgyűlése, mindenkinek nagyon kellemes, pihentető, nyugodt karácsonyt és boldog újévet kíván a frakciónk.