Ugrás a tartalomra

Ételmentés applikációval – Miskolcon is elindult a Munch

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2021. június 11. péntek 10:28
Az el nem adott ételek árusításával mindenki jól jár – mondják a különleges alkalmazás társalapítói.

Az ételpazarlás visszaszorítása – ez a Munch.hu és a Munch alkalmazás elsődleges célja. A különleges kezdeményezést 2020 nyarán négy budapesti egyetemista – Perepelica Kirill, Zwecker Bence, Zsoldos Botond és Wettstein Albert – hozta létre. Csapatuk azonban mára több lelkes fiatalból áll, és a Munch-ot az „Év Fenntartható Vállalkozásának” is választották az elmúlt évben.

Az alkalmazás alapötlete, hogy az éttermek, pékségek, boltok és szállodák értékesíthetik kedvezményesen a nap végén el nem adott ételeiket – mondta el a minap.hu-nak Perepelica Kirill társalapító. „Aki tehát vesz egy Munch-ot, nemcsak kedvezményesen tud jóllakni, hanem a környezetnek is jót tesz, hiszen eddig ezek az ételek jobb híján a kukában végezték” – hangsúlyozta.  

Az alkalmazás tavaly júliusi indulása után már az első időszakban hatalmas érdeklődést váltott ki, így hamar elkezdett országosan is terjeszkedni. Az alkalmazást eddig csaknem hatvanezer felhasználó töltötte le, és az újonnan formálódó miskolci ételmentő közösség egy Facebook-csoporton keresztül osztja meg a személyes „ételmentő” tapasztalatait.

Az alapítók. | Fotó: Mandiner ​ ​

„Jelenleg több mint kétszáz partnerrel működünk és a fővároson kívül szinte minden nagyvárosban – például Szegeden, Pécsett, Győrött, Debrecenben vagy Sopronban – is jelen vagyunk. Nagy öröm számunkra, hogy ettől a héttől Miskolcon is elérhetővé vált az alkalmazásunk" – tette hozzá Kirill.

A kezdéskor öt miskolci vállalkozás – a Toti Pékség, a Coffeeshop Company, a Tesók Pékség, A Leves és a Via Piano – csatlakozott a Munchoz, de a társalapító elmondása szerint a város vendéglátóhelyeinek folyamatosan lesz lehetőségük csatlakozni a kezdeményezéshez. 

Hogy működik?

Kirill elmondta, a Munch működése rendkívül egyszerű. – Az applikációban különböző „Munchokat” tudunk megvásárolni, amelyek meglepetés ételeket tartalmaznak. A különböző ételcsomagok jellemzően ötven százalékos árengedménnyel kaphatóak, frissek, érintetlenek és jó minőségűek – részletezte. 

A Munch.hu célja az ételpazarlás visszaszorítása által a fenntartható, felelős vendéglátás és a társadalmi felelősségvállalás népszerűsítése, amelyben a fenntarthatóság gazdasági, környezeti és társadalmi aspektusa is szerepet kap. Az el nem adott ételek árusításával mindenki jól jár: a vendéglátóhelyek plusz bevételre tesznek szert, a vendégek kedvezményesen jutnak hozzá jó minőségű ételekhez.


A rászorulókért is tehetünk

A társalapító kiemelte, a kidobástól megmentett ételadagokkal az indulás óta több mint 180 tonna széndioxid-egyenértékű üvegházhatású gáz kibocsátását előzte meg az ételmentő közösség. „Az Élelmiszerbankkal való együttműködés keretében mostantól bárki meghívhat egy tál meleg ételre egy nélkülözőt is a Munch applikáción keresztül, így nemcsak az élelmiszerpazarlás ellen, hanem az embertársainkon is könnyedén tehetünk. A közösség segítségével már több mint ötszáz rászorulónak sikerült munchot eljuttatni” – zárta Kirill.

További hírek

Programok

Jelenleg nincsenek programok!