Ugrás a tartalomra

Megnyitotta turisztikai szezonját a BOKIK

Bódogh Dávid
Utoljára módosítva
2025. április 24. csütörtök 15:24
Az idei rendezvényen is számos témába vágó előadást hallhattak az érdeklődők.
Fotók: Osztie Tibor

Az aktív és fenntartható turizmus, valamint a Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft. (MIDMAR) turisztikai tervei is szóba kerültek azon a csütörtöki összejövetelen, amit az Avalon Park Konferencia termében rendezett a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK).

A rendezvényt megnyitó Bágyi Péter szerint ugyan a helyi vendéglátószektorban – kiváltképp az éttermek forgalmában – jól érzékelhető visszaesés volt tapasztalható az utóbbi időszakban, ám a több, Michelin-ajánlással is bíró itteni egység megléte bizakodásra adhat okot. A BOKIK Turisztikai és Vendéglátóipari Osztályának elnökének, egyben a Zemplén Idegenforgalmi Kft. ügyvezetőjének megállapításait erősítette meg Poncsák Pál, az Avalon Resort&Spa Hotel General menedzsere is, aki a vendéglátói szakemberi gárda fontosságát is aláhúzta.

Az aktív turizmus borsodi lehetőségeiről ejtett szót előadásában Petényi Mirkó. Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ ügyvezető igazgatója a minőségű útvonalhálózat és a támogató jogszabályi környezet kialakítása mellett kiemelte továbbá, mennyire döntő, hogy az egyes térségeknek hatékony promócióval és szervezeti háttérrel tudjanak egyedi karaktert adni. A hálózatos fejlesztések kapcsán megjegyezte: valamennyi turisztikai fejlesztést úgy kell elgondolni, hogy azt valaki végig fogja járni – ezért is kerülendő szerinte, hogy „sehova se vezető kerékpárutak épüljenek”.

Ezt követően Miskolc új alapokra helyezett turisztikai szemléletéről hallhattak a megjelentek. A „fenntartható és okos” koncepciót taglaló Fekete-Angyal Enikő levezette, a rendszerváltást követően a megyeszékhely számos lehetséges kitörési pontja közül a legtöbben az idegenforgalomban bíztak, ugyanakkor – hívta fel a figyelmet a MIDMAR ügyvezető igazgatója – az elmúlt harminc esztendőben rengeteg „elvégzetlen házi feladatunk” maradt, mivel „nem megfelelően sáfárkodtunk” lehetőségeinkkel. Éppen ezért – szögezte le a szakember – vett az önkormányzati cég idén januárban egy merőben más, főként a versenypiacon szerzett szakmai tapasztalatokból építkező irányvonalat. 

Az ezt követő felszólalók a belváros turisztikai stratégiáját és a fenntarthatóságot tárgyalták. A rendezvény zárásaként végül a BOKIK és a MIDMAR együttműködési megállapodást kötött, melynek értelmében a felek a turizmus fejlesztése és ösztönzése jegyében a fenntarthatósági és üzleti célok mellett lefektették szakmai képzéseik összehangolását, piackutatások és hatáselemzések készítését, továbbá az ehhez hasonló rendezvények megszervezését.

További hírek

Olvasnivaló

 

Programok

Jelenleg nincsenek programok!