A sajtótájékoztatón Miskolc aljegyzője emlékeztetett: 2018 januárjától a gazdálkodó és jogi személyek elektronikus ügyintézésre kötelezettek, emellett egyre több magánszemély is az elektronikus megoldást választja. Mégis elmondható – hangsúlyozta Csiszárné Sajgó Erika –, hogy az elmúlt esztendőben is igen magas számban, mintegy 27 ezer alkalommal keresték fel ügyfélszolgálatukat személyesen.
Ebből 11 ezren anyakönyvi, 4600-an hatósági népesség-nyilvántartási, 4500-an pedig szociális ügyekben tértek be hozzájuk. További 2300-an az adóosztállyal, míg 2900-an az építési és környezetvédelmi osztállyal összefüggő ügyeiket intézték. Iktatott ügyeik száma tavaly elérte a 410 ezret. Mindez azt jelenti, hogy volt olyan kollégájuk, aki havi 300 ügyirat sorsa felől gondoskodott.
A 248 kitöltött kérdőív kifejezetten a személyes ügyintézések lakossági élményanyagát volt hivatott feltárni. Egyebek mellett arra voltak kíváncsiak, ügyfeleik mennyire elégedettek a várakozási idővel, az ügyintéző gyorsaságával, annak szakmai felkészültségével és magatartásával. A város jegyzőjének beszámolója alapján ehhez hasonlóra 2018-ban kerítettek sort – a felmérés ezúttal is a hivatal belső kezdeményezésére valósult meg.
Ignácz Dávid a kutatás intervallumában az ügyfélszolgálaton dolgozó 54 kollégájának elismeréseként értékelte az így kinyert adatokat, miután az 1-től 10-ig terjedő skálán csak elvétve kaptak 7-nél alacsonyabb értéket: jellemzően a 9-es fölött álltak be a számok, nem ritkán egészen közel a 10-eshez. Az ügyfelek a kérdőív végén további észrevételeiket, javaslataikat is megfogalmazhatták, melyből ugyancsak az tűnt ki – állapította meg a hivatal vezetője –, hogy személyes ügyfélszolgálatukat rugalmasnak, segítőkésznek és udvariasnak ítélték a válaszadók.