Facebook és Instagram – tanácsok a posztoláshoz
Amennyiben nincs idő a cégben a posztolással foglalkozni, érdemes élni a marketing kiszervezés lehetőségével. A megfelelő ügynökség, például a Follow Marketing leveszi az ügyfeléről a posztírás terhét, és olyan hatásos bejegyzéseket készít, amelyek tökéletesen rátapintanak a célközönség problémáira, vágyaira és fájdalmaira.
Minőség és időzítés
Természetesen az első dolog, amit meg kell említeni a posztolással kapcsolatban: a minőségre való törekvés. Ugyanis nem lehet pixeles képpel és egy-két mondattal eredményt elérni. Időt és energiát kell fektetni abba, hogy minőségi tartalom kerüljön a Facebook- és Instagram-oldalakra.
Az időzítésnek is fontos szerepe van, azonban ebben az esetben nem lehet általánosan kijelenteni, hogy mondjuk este 7 és 8 között ideális a posztolás. Ugyanis minden esetben az adott célközönségtől függ, hogy melyik időpont a megfelelő. Ez egyszerűen kideríthető, csupán folyamatosan figyelni kell a statisztikát, és így meg lehet tudni, hogy az oldal mikor a leglátogatottabb.
Hatékony felütés és érték átadása
A hatékony felütés fontos, hiszen ez az első, amit a célközönség észrevesz. Ennek ütősnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie. Például fel lehet tenni olyan kérdést, amely hat az érzelmeikre, a fájdalompontjukra vagy a problémájukra. A lényeg, hogy pár másodpercre megállítsa a látogatót, és rávegye arra, hogy továbbolvasson.
Továbbá fontos, hogy a posztban át kell adni valamilyen értéket. Például szólhat arról, hogy a látogató hogyan oldjon meg valamilyen problémát, vagy hogyan érje el a céljait. Mindemellett pedig célszerű edukálni a célközönséget a szolgáltatásokról és a termékekről.
Képek és videók
Természetesen szükség van vizuális tartalomra a posztokhoz. Ezek elkészítését érdemes profikra bízni, hiszen ha nem megfelelő minőségűek, akkor az emberek azonnal továbbpörgetnek. Továbbá fontos, hogy a kép és a videó illeszkedjen az adott mondanivalóhoz. Célszerű kérdezni, véleményt kérni vagy szavazást szervezni. A lényeg, hogy be kell vonni a közönséget, hiszen így hosszabb ideig fenn lehet tartani a figyelmüket.
A tesztelés során azt is érdemes figyelni, hogy az adott célközönség esetében a hosszú vagy a rövid posztok teljesítenek-e jól. Az adatok kielemzését követően hamar kiderül, hogy melyik változat az ideális az esetükben. Továbbá célszerű felhasználni az employer brandingre a posztolást, például be lehet mutatni a csapat tagjait, valamint a cég működését. Ezáltal a vállalkozás vonzóbbá válik a potenciális munkavállalók számára.
Tehát a posztok az Instagramon és a Facebookon egyaránt tükrözik a vállalkozás stílusát és értékeit, ezért muszáj elegendő energiát és időt fordítani rájuk.