Elől ül a masiniszta: retró miskolci válogatás a vágányok világából
Szeptember 15-ét az Európai Mozdonyvezetők Szakszervezetének Szövetsége nevezte ki, hogy minden évben ekkor emlékezzenek meg a szakmájukról és a mozdonyok történelméről.
Régi, miskolci fotóválogatással tisztelgünk a munkájuk előtt.
Ezen a képen miskolci mozdonyvezetőket látni ünneplőben, gőzmozdonyos zászlóval, egyensapkában az 1910-es években.
A "púposnak" nevezett M40-es ingák egyik fő bázisává vált Székesfehérvár körzetében 1966–67-től vezették be az ingaforgalmat, de ez idő tájt indult meg ez a fajta közlekedés gőzvontatású szerelvényekkel Budapest–Kunszentmiklós-Tass, valamint Budapest és Lajosmizse, továbbá villamos vontatású szerelvényekkel Miskolc és Nyíregyháza között is.
41 éve, hogy 1983. május 30-án feszültség alá helyezték a Sajóecseg-Kazincbarcika közötti vasútvonalszakaszt, így Miskolcról Kazincbarcikáig villamos vontatással közlekedhetnek azóta is a vonatok. Az eseményről a Magyar Vasutas lap emlékezett meg 1983. június 13-i cikkében.
Az alábbi fotó 1936-ban készült a Tiszai Pályaudvaron. A képen egy túrista csoport látható, a háttérben pedig egy korabeli cipőfényező termék reklámja.
Az alábbi kép szintén a Tiszai Pályaudvart ábrázolja, mégpedig 1942-ben, egy kevésbé békés korban, a második világháború idején.
Itt pedig egy régi képeslap a Tiszai Pályaudvarról.
És egy másik kép a gőzmozdonyok idejében a nyüzsgő pályaudvarról.
Záró fotónkon pedig az ikonikus épület elevenedik meg egy képeslapon. Az építtető Tiszavidéki Vaspálya Társaság után kapta a Tiszai pályaudvar nevet. Ikonikus főépülete Pfaff Ferenc tervei alapján készült el 1901-ben eklektikus, angol romantikus stílusban.