Ugrás a tartalomra

Feszültek a szirmaiak, továbbra is akadozik az áramszolgáltatás a városrészben

Kujan István
Utoljára módosítva
2023. december 01. péntek 15:39
A helyi képviselő azonnali intézkedést sürget, lakossági fórumot hívna össze, ahol a szolgáltató tájékoztathatná a szirmaiakat az áramkimaradások okairól, illetve a megoldási lehetőségekről.
Minap-archív fotó: Juhász Ákos

Alig több mint egy hónappal ezelőtt, október végén írtunk arról, hogy megszaporodtak az áramkimaradások Miskolc Szirma városrészében. Erről Szarka Dénes, a Velünk a Város jobbikos frakcióvezető-helyettese, valamint párttársa, a választókerület önkormányzati képviselője, Cseléné Figula Edina beszélt egy sajtótájékoztatón.

Elmondták, hogy közel kétezer családot érint a probléma, hűtők, fagyasztók, kapuk maradnak rendszeresen áram nélkül. A kimaradások több ízben komoly anyagi kárt okoztak a családoknak.

- A helyiek annyit tudnak tenni, hogy rendre bejelentik a problémát az ügyfélszolgálat felé, de nem történik változás. Én magam is írtam az MVM-nek, kértem, hogy üljünk le beszélgetni, és mielőbb vizsgálják ki a problémát. Azonnali megoldást szeretnénk - húzta alá Cseléné Figula Edina korábban.

Azóta részt vett egy megbeszélésen a szolgáltatónál, hiszen a helyzet nem változott az elmúlt hetekben sem. Itt közvetítette a lakók panaszait, egyúttal érdeklődött arról, mi miatt fordulhatnak elő ennyire sűrűn áramkimaradások.

- Azt a tájékoztatást kaptam, hogy olyan szinten terhelt a hálózat, hogy nem bírja el a fogyasztást. A városrészbe vezető hosszú vezetéken bármi történik, előfordulhat, hogy egyszerűen lekapcsol a szolgáltatás, majd pár másodperc múlva visszakapcsol. Rengeteg háztartásban keletkezett már kár emiatt - magyarázta a helyzetet az önkormányzati képviselő.

A szolgáltató azt is elmondta, hogy igyekeznek kiküszöbölni a problémát, megoldás jelenthet, ha a Bogáncs utcában megépül az ipari park trafóállomása. Erre kapcsolódna rá Szirma is. A rendszer kiépítését ugyan már megkezdte a szolgáltató, de akár több évet is igénybe vehet, mire teljesen elkészül vele.

- Most azt javasoltam, hogy tartsunk egy lakossági fórumot, ahol az MVM személyes kapcsolatot teremthet az ügyfeleivel, és válaszolhat a felmerült kérdésekre. Sokan azonban már ezt a fórumot sem szeretnék megvárni, és érthető módon megoldást akarnak. Pattanásig feszült a helyzet - fogalmazott Cseléné Figula Edina.

További hírek

Olvasnivaló