Jól vizsgáztunk az ügyfélkapus átállással
Mint ismert, január 16-án megszűnt a már jól ismert Ügyfélkapu, helyébe az Ügyfélkapu+, illetve a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) alkalmazás lépett. Erről az óév utolsó napjaiban e-mailben is értesítették az ügyfeleket.
Innentől tehát két módszerrel léphetünk be az azonosítást kérő ügyintézési felületekre (például a magyarorszag.hu-ra, a tarhely.gov.hu-ra, az epapir.gov.hu-ra vagy az eeszt.gov.hu-ra):
• Digitális Állampolgár mobilalkalmazással
• vagy Ügyfélkapu+ szolgáltatással.
A kormányablakokban január első két hetében jóval nagyobb volt a forgalom a megszokottnál. Ebben az időszakban nagyobb kapacitással is várták az ügyfeleket. Az átállás napján összesen 3,2 tized millió Ügyfélkapu + felhasználót, és 1,4 tized millió Digitális Állampolgár letöltést regisztráltak.
Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatot, addig január elején az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt kereste fel a kormányablakokat.
- Legnagyobb adatkezelőként az államnak az egyik legfontosabb feladata, hogy megvédje az állampolgárok adatait. Márpedig a korábbi ügyfélkapus rendszer nem volt kellően biztonságos. A mostani rendszer sokkal inkább garantálja az adatok biztonságos felhasználását - fogalmazott a Miskolc Televíziónak nyilatkozó Alakszai Zoltán.
A főispán elmondta: zökkenőmentesen ment náluk az átállás, köszönhetően annak, hogy kollégái megnövelt kapacitással álltak az ügyfelek rendelkezésére. A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal vezetője hozzátette, aki elmulasztotta a regisztrációt a megadott határidőig, annak lehetősége van még a jövőben az átállásra.