Ugrás a tartalomra

Megnyitották a Vöröskereszt call centerét

Tajthy Ákos
Utoljára módosítva
2022. március 01. kedd 18:03
Az új szolgáltatásnak köszönhetően meg tudják szólítani azokat az embereket, akik már régen adtak vért, de azokat is, akik korábban nem kapcsolódtak be az ellátásba.

Átvágták a szalagot. Fotó: Juhász Ákos

Ünnepélyes keretek között nyitották meg a Magyar Vöröskereszt call centerét kedden a Meggyesalja utcán. Az eseményen először Grubert Roland, Magyar Vöröskereszt megyei igazgatója szólt, aki emlékezetett, 2021 tavaszán a megyei önkormányzat dísztermében alakult ki a Kézfogás Klaszter, ami azért jött létre, hogy a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatását elősegítse.

- Már akkor terveink között szerepelt ennek a call centernek a létrehozása, hiszen ezt a feladatot megváltozott munkaképességűek is tudják végezni ráadásul a feladat a Magyar Vöröskereszt profiljába is illik. Számunkra ez egy nagyobb projekt, mint csak a véradásszervezés, hiszen az itt dolgozók egy képzésben is részt vesznek, ezáltal nyilván erősebben és hatékonyabban tudnak majd munkát találni, ha nem nálunk, akkor esetleg máshol – mondta a megyei igazgató.

Bánné Gál Boglárka, a megyei közgyűlés elnöke a megnyitón úgy fogalmazott, hazánk biztonságos vérellátása közös feladat. „Naponta 1800 véradóra lenne szükség, hogy Magyarország biztonságos vérellátása biztosítva legyen, ez személyenként csupán négy és fél deciliter vér, viszont ennek segítségével egy ember három másik életét mentheti meg” – indokolta a véradás szervezésére hivatott call center szükségességét. Hozzátette, öröm számára, hogy a megyeháza is életmentő hellyé vált a közelmúltban és az ott dolgozók is hozzá tudtak járulni a biztonságos vérellátáshoz.

A call center összesen öt megye – Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok és Szabolcs-Szatmár-Bereg – összefogásával jött létre, innen foglalkoztatnak megváltoztatott munkaképességűeket. A Magyar Vöröskereszt főigazgatója lapunknak elmondta, a véradók telefonon való toborzása egy viszonylag új forma, de mivel megváltozott körülöttünk a világ, nagyon fontos, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek ezen a téren.

Fotó: Juhász Ákos

- A világjárvány miatt egyik veszélyhelyzetből léptünk át a másikba, éppen ezért nagyon megváltozott a véradók toborzása. Természetesen az Országos Vérellátó Szolgálat már korábban is törekedett arra, hogy időpontra való jelentkezéssel csökkentse az egy helyszínen lévő emberek számát, a call center viszont további lehetőségeket kínál. Így ugyanis könnyedén meg tudunk szólítani olyan embereket is, akik korábban nem kapcsolódtak be a vérellátásba, véradásba, de olyanokat is, akik hosszabb kihagyás után esetleg ismételten visszatérnének véradónak – mondta Kardos István.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!