Vásárlói vélemények – mintha tükörbe néznél
Persze ezzel még nem lehet feltétlenül bekerülni a hírekbe, hiszen szenzáció éppen az elégedetlenségből szokott születni. Manapság már a lehetséges vásárlók is a vásárlói visszajelzések alapján szeretnek tájékozódni, ezért a korábbi ügyfelek megjegyzései, kommentjei, élménybeszámolói az online hirdetéskezelés szempontjából is központi szerepet kapnak, ahogy ezt a SocialWings szakemberei is tudják, és mondják is ügyfeleiknek.
Egy jó kép már nem elég
Mivel ma már egy jobb telefonnal és mindenféle szűrőkkel lehet bármiről jó képet készíteni, az AI generálta fotókról nem is beszélve, ezért az, hogy a termékedet, szolgáltatásodat jó vizuális anyaggal próbálod vonzóvá tenni, inkább csak az alap. Ez kötelező elem, viszont kevés ahhoz, hogy a potenciális ügyfeleket vásárlásra, a szolgáltatásod igénybevételére buzdítsd.
Ami viszont tényleg komoly fegyvertényt jelentenek a vállalkozásod mellett, azok a valódi, természetes, hiteles vásárlói visszajelzések, hiszen ha egy korban, társadalmi helyzetben hozzád közelállónak megfelelt a termék, sőt, örömet okozott, akkor neked sem okozhat csalódást, nem igaz?
A betartott ígéret a legjobb reklám
A vásárlói visszajelzés nagy ereje – többek között – abban rejlik, hogy nem kötelező hagyni, tehát ezeket valódi, a termék, szolgáltatás kiváltotta impulzus szüli, legyen az akár pozitív, akár negatív. Pontos képet ad arról, hogy mennyire tartod be az ígéretedet, magyarán az emberek tényleg azt kapták-e, amire számítottak, amit az ajánlatod alapján elképzeltek.
Az emberiség története során a személyes ajánlásnak évezredes története van, hiszen mindig szívesen veszünk olyasmit, amivel a szomszéd elégedett, a direkt marketing rendszerek is erre a hatásra épülnek, hiszen az értékesítők maguk is használók, viszont ma már a személyesség a hitelességnek nem feltétele. Egy friss tanulmány szerint a fogyasztók kilencven százaléka legalább annyira hisz az online ajánlásoknak, mint a szomszéd Pistinek vagy Katinak.
A negatív vélemény sem tragédia
Természetesen az szinte lehetetlen, hogy kizárólag teljesen pozitív véleményeket kapj, de az őszinte kritika még hasznodra is válhat, hiszen ezek, ha komolyan veszed őket, segítenek javítani terméked, szolgáltatásod minőségén. Ezek segítségével beazonosíthatod azokat a területeket, ahol érdemes fejlődni a siker érdekében.
Ezeket a kritikákat nem csak meg kell fogadni, de érdemes reagálni is rájuk, hiszen mindenki hibázhat, senki sem tökéletes, és azzal csak szimpátiát keltesz, ha megmutatod, érdekel mások véleménye, illetve képes és hajlandó vagy a fejlődésre.
A legrosszabb, amit tehetsz, ha a negatív visszajelzéseket a szőnyeg alá söpröd, hiszen ezt könnyen észreveszik az érdeklődők, és pont a kívánt cél ellenkezőjét fogod elérni: bizalom helyett bizalmatlanságot gerjesztesz.