Befejeződött a felújítás a Keleti pályaudvaron
Homolya Róbert elmondta, hogy a 80-as évek óta nem került sor ilyen volumenű, forgalomkorlátozással járó felújításra a pályaudvaron. Olyan típusú munkálatokat végeztek, ami segíti a menetrend betartását, vagyis csökkenti az üzemzavarok valószínűségét - tette hozzá.
Elmondta: a felújítás során több mint 4 ezer vasbeton aljzatot, 600 talpfát, 716 méternyi sínt és 1200 méternyi ágyazatot cseréltek ki, újraaszfaltoztak 10 ezer négyzetméternyi területet és eltüntették a történelmi architektúrát elcsúfító bódékat.
Terveik között szerepel, hogy 1-1,5 milliárd forintnyi uniós forrás felhasználásával egy új, nemzetközi és belföldi pénztárat, illetve modern utasvárót magában foglaló utascentrumot alakítanak ki az aluljáró szintjén. Az évente 12 millió utast fogadó pályaudvart teljesen akadálymentesítenék is - mondta Homolya Róbert.
Megújult az utastájékoztató kijelző is
A korábbi periodikus frissítés helyett azonnali változásokat is tud követni aKeleti pályaudvar új, az induló- és érkezővonatokat kijelző táblája. A 3x8 méteres LED fal május 27-étől segít az utastájékoztatásban.
A megújuló grafikus felület részletgazdagabb, tagoltabb elrendezést biztosít és a teljes felület kiszolgálására képes, így az esetleges váratlan helyzetek, figyelmeztetések könnyebben, akár a kijelző teljes felületén megjeleníthetőek. A megfelelő eszköz kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy ütésálló legyen és védhető a letelepedő galamboktól. Érdekesség, hogy a kijelző extrém hidegben, -20 fokban és melegben, +60 fokban is zavartalanul üzemel. Az eszköz és a tartószerkezet szállításán túl a kiszolgáló szoftveres környezetet is a T-Systems biztosította, illetve a vállalat végezte el az integrációs feladatokat is.