Keresik a megoldást az M30-as lezárása miatti torlódások csökkentésére
Mint ismert, 2024. február 17-e óta nem használhatjuk az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakaszát, mert az a pálya mindkét oldalán oly mértékben megrepedt, illetve megsüllyedt a burkolat, ami balesetveszélyessé tette a közlekedést. A lezárás közel egy éve borzolja a kedélyeket, az autópályán közlekedők mellett két település, Arnót és Felsőzsolca lakosait sújtja leginkább, mert emiatt jelentősen megnőtt a településeken áthaladó forgalom - elevenítette fel pénteki közleményében a térség országgyűlési képviselője.
Ahogy arról Csöbör Katalin beszámol: a helyzet mihamarabbi megoldása érdekében többször is egyeztetett az Építési és Közlekedési Minisztériummal, és több alternatívát is javasolt, amivel ideiglenes megoldásként csökkenthetnék a csúcsidőszakokban jelentkező torlódásokat. Azt írja:
"Sajnos ezek egyike sem hozott volna érdemi eredményt, mert megvalósításuk közel annyi, vagy hosszabb időt vett volna igénybe, mint a végleges megoldás, azaz a hiba kijavítása és az autópálya érintett szakaszának újbóli megnyitása."
Végezetül leszögezi, a megoldás keresését azonban nem hagyta abba: a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakembereivel folyamatosan egyeztetett. Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója és Peiker Tamás, a társaság vármegyei igazgatója ugyanis arról tájékoztatta az arnóti körforgalomnál tett bejárásukat követően, hogy egy újabb alternatíva merült fel, amelynek tervezése megkezdődött, és reményeik szerint hamarosan a részletekről is beszámolhatnak.
______________________
A napokban adtunk hírt arról, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter itt tett látogatása során számolt be a Miskolcot érintő útfejlesztésekről.