Hogyan lehet több konverzióval több profitunk?
Ahhoz azonban, hogy kihasználhassuk a konverziók adta lehetőségeket, kicsit alaposabban is meg kell ismerkednünk velük. Sőt, azt is tudnunk kell, hogy mi az a konverzió optimalizálás.
Nem kell persze feltétlenül a téma szakértőjévé válnunk, kérhetünk szakmai támogatást is például a Prioris online marketing ügynökségtől is. Ők Facebook, Tiktok, Instagram és Google hirdetések terén is állnak rendelkezésünkre, de akár marketingstratégiában is segítenek. Akár a hírek közé is bekerülhetünk egy igazán sikeres üzlettel.
Mikro- vagy makrokonverziók?
Megkülönböztetünk mikro- és makrokonverziókat. Ezek meghatározása az első lépés. Például az utóbbihoz sorolható a webáruházakból történő vásárlás, az előbbiekhez pedig a gombokra kattintás vagy a görgetés. Ahogy a nevük is mutatja a “mikro” típusok alacsonyabb, a “makrok” pedig magasabb elköteleződést jelentenek.
A konverziós arány
Ha a weboldalunk, webshopunk összes látogatóinak számát elosztjuk a konverziókéval, akkor megkapjuk a konverziós arányt. Egy jó konverziós ráta 1-3% között mozog. Ott, ahol nagyobb értékű termékek, szolgáltatások érhető el, egy alacsonyabb arány is tökéletes lehet. Vagyis nem szabad kizárólag egyetlen mutató alapján értékelnünk, illetve általánosítanunk. Több mutatóval együtt, valamint a teljes felhasználói útvonal tükrében tudnunk konzekvenciákat levonni.
Ebben például nagy segítségünkre lehet a Google Analyticsből elérhető vásárlói viselkedés riport. Ez azért hasznos, mert megtudhatjuk belőle, hogy minden munkamenetből együttesen hányan jutnak el a termékoldalig, és hányan teszik bele az adott árucikket, szolgáltatást a kosárba. Sőt, arra is rávilágít, hogy hányan vásárolnak tőlünk közülük. Így a lemorzsolódásokból látjuk, hogy hol, min érdemes javítani.
Mi mindentől függhet a konverziós arány?
Röviden azt mondhatjuk, hogy ha javítani szeretnénk a konverziós arányokon, akkor a felhasználói élményt kell növelni. Tulajdonképpen arra kell fókuszálni, hogy mit ad, és még mi mindent adhat a weboldalunk.
Vagyis a site-unk mindenképp különbözzön másokétól, legyen figyelemfelkeltő! Fontos az is, hogy a felhasználók elvárásainak megfeleljen, és könnyen lehessen rajta tájékozódni. A tartalom is legyen update, illetve jól olvasható, használjunk cselekvésre ösztönző felhívásokat, CTA-kat! Jogos elvárás, hogy mobilon éppen olyan jól működjön, mint asztali gépen vagy laptopon.
Ha ezek mentén elemezzük az oldalunkat, és megfelelőnek találjuk még akkor is, ha összevetjük a versenytársakéval, akkor jöhetnek a további lépések. Ilyen lehet a hőtérképes elemzés, a Google A/B tesztje vagy a kosárelhagyás csökkentése Optimonkkal. Az tény, hogy a konverzió optimalizálás egy folyamatos tesztelés, melynek során lépésről-lépésre tökéletesíthetjük webáruházunkat, weboldalunkat.