Egyelőre nincs döntés az Andrássy utca egyirányúsításáról
Az egyeztetést azt követően hívta össze a körzet önkormányzati képviselője, hogy még tavaly év végén felkeresték őt a helyiek problémájukkal, egy régmúltba nyúló közlekedési bonyodalommal. Deák-Bárdos Mihály beszámolója szerint folyamatos fennakadást jelent, hogy a merőleges parkolóhelyek megteltével mind a helyiek, mind pedig a lépcsőházak alatti üzletekbe betérők elállják a sáv felét.
A várospolitikust aztán március elején a környékbeliek meghívták egy lakógyűlésre is, ahol a megjelentek előtt Deák-Bárdos megerősítette: a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési és Műszaki Osztályát is bevonták az újratervezésbe, hogy megoldást találjanak az Andrássy Gyula főutcarészétől néhány méterre befelé, a házak előtt közvetlenül futó útvonal 2. és 20. számok közötti szakaszának forgalmi rendezéséről. (Tehát nem a villamossínek mellett közvetlenül futó főutcáról van szó! - a szerk.)
A szakemberek az Avar és a Gépész utcák közé eső részre dolgozták ki javaslatukat, melynek értelmében Diósgyőr irányába egyirányúsodna az Andrássy, míg kerülni az Avar, a Bíró és a Gépész utcákon keresztül lehetne. Mint ahogy arra a 13. számú egyéni választókerület önkormányzati képviselője a szerda délután fél hatra összehívott fórumon emlékeztetett: egyebek mellett szórólapokkal is értesítették a környékbelieket arról, hogy március 18-ig ötleteket és javaslatokat nyújthattak be az illetékes osztály számára.
Deák-Bárdos Mihály szerint mindennek híre nem véletlenül váltott ki akkora visszhangot, ugyanis mindent egybevéve tizenhat társasházat érintene az új szabályozás. A fórumon ennek megfelelően nem csak az Andrássyról, de a Gépész és Avar, sőt, a környező utcákról is jelentek meg hangjukat hallatni szándékozó városlakók. Pezsgő vita alakult ki arról, hogyan lehetne a szomszédos utcák forgalmával úgy összehangolni az új rendet, hogy az lehetőleg ne okozzon sehol se az eddiginél nagyobb fennakadást.
Fodor Attila, a miskolci Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési és Műszaki Osztályának műszaki koordinációs ügyintézője az általuk kidolgozott tervezet kapcsán kifejtette: miután a gépjárművek száma az elmúlt évtizedekben robbanásszerűen nőtt meg a város ezen pontján is, így javaslatuk szerint a tárgyalt 250 méteres szakasz mindenképp beavatkozást igényel – már csak annak fokozott balesetveszélye miatt is.
A várospolitikus és a szakember is igyekezett leszögezni a megjelentek számára, hogy a forgalmirend-változást az annak bevezetését követő három hónapon belül mindenképp felülvizsgálnák, és a szükséges beavatkozásokat meglépnék. Ennek ellenére jó páran az egyirányúsítás vektorát kifogásolták, vagyis azt, miért nem a belváros felé lehetne rajta menni. Míg voltak – jellemzően a garázssoron lévő üzletek képviselői, tartva forgalmuk drasztikus visszaesésétől –, akik azt szeretnék, ha minden maradna a régiben.
A konszenzus körvonalainak híján Deák-Bárdos Mihály végül arra kérte a megjelenteket, hogy az egyes álláspontokat támogató lakók és boltosok között indítsanak aláírásgyűjtést – aminek nyomán aztán egy május eleji újbóli fórumon tájékoztatnák a helyieket arról, mi lesz az Andrássy 2. és 20. közötti szakasz sorsa.