A zsűri két körben értékelte a pályázatokat szakmai szempontok szerint, megvizsgálva, hogy a pályázat milyen előrelépést mutatott fenntarthatóság szempontjából a korábbi saját állapotához/szintjéhez és/vagy a hasonló, piacon elérhető termékekhez/szolgáltatásokhoz/folyamatokhoz képest, milyen jövőbeni hatásai lehetnek a projektnek, mennyire innovatív az elvégzett tevékenység és milyen hatással volt a vállalati szervezet fejlődésére.
A Mirehu az elmúlt három évben lépésről lépésre építette fel szemléletformáló tevékenységét, amelynek bemutatásával nevezett be a fenntarthatósági versenyre.
A társaság elkötelezett a szemléletformálás iránt, az elmúlt években számos olyan intézkedést tett, mely lehetőséget nyújt kicsiknek és nagyoknak betekinteni a hulladékgazdálkodásba, a helyes gyűjtési és kezelési gyakorlatokba, egyúttal egy fenntarthatóbb gondolkodásmód és életvitel kialakítására.
A kommunikációs megoldások kategóriában öt pályázat érkezett, melyek közül a zsűri a Mirehu szemléletformáló tevékenységét választotta kategóriagyőztesnek.
Bár a díj az elmúlt évek munkáját ismerte el, a szemléletformáló tevékenység fejlesztése már az éven folytatódott a hulladékgazdálkodó cégnél. Elindították a vállalat TikTok csatornát, ahol a videókban ismeretbővítő információk is megjelennek a társaság hulladékgazdálkodási tevékenységéről és megépítették a MakuTruck-ot, a gyerekek által vezethető elektromos kukásautót a szelektív hulladékgyűjtés megfelelő gyakorlatának elsajátításához.
Június 13-án debütál a Ma-Kukáció, ahol egy szakmai nap keretében a nyári pihenőre szereznek majd hulladékgazdálkodási, fenntarthatósági tudást az iskolások. A játékokkal teli napot az Alma együttes koncertje fogja zárni.