Újra akcióba lendül a Mirehu az Európai Hulladékcsökkentési Héten
A Mirehu Nonprofit Kft. az idei programjait az Európai Unió körforgásos gazdaság megteremtésének elvárásaival összhangban dolgozta ki, ami elsősorban arra fókuszál, hogy a lakosság a keletkező csomagolási hulladékokat felismerje, azokra alapanyagként tekintsen, hiszen a legtisztábban gyűjtött hulladék a legjobb alapanyag. A megfelelő tudás birtokában az emberek képessé válnak arra, hogy minimalizálni tudják az életvitelükből fakadó csomagolási hulladékok mennyiségét - írja a cég pénteki közleményében.
Arról is tájékoztattak, hogy az Európai Hulladékcsökkentési Héten az akciósorozat az alábbi elemekből épül fel, melyekhez a városlakók is csatlakozni tudnak:
Legyél Te is Szuperhős!
A széleskörű edukáció megvalósítását tűzte ki a másfél hónappal ezelőtt elindított „Legyél Te is Szuperhős!” program, amely hálózatépítés formájában szervezett önkénteseket, azaz szuperhősöket több kategóriában. A szuperhősöknek az Európai Hulladékcsökkentési Hét mindennapján küldetéseket kell teljesíteniük, amellyel hozzájárulnak a fenntartható és környezetbarát életmód megteremtéséhez.
R-park
A szakmai tudás központjaként kialakítottak az országban egyedülálló környezeti nevelést szolgáló hulladékgazdálkodási parkot, az R-parkot, amely a csomagolási hulladékok életciklusát mutatja be az alapanyag-előállítástól a hasznosításig. A park legfőbb célja, hogy gondolkodásra késztessen, felkeltse a kíváncsiságot, hogy a látogatók másképp nézzenek az általuk használt csomagolásokra és az azokból keletkező hulladékokra. Különlegessége, hogy egyszerre nyújtja a múzeumlátogatás élményét és a tanösvényes kirándulásét. A múzeumokhoz hasonlóan a park bejárható önállóan is egy audioguide segítségével, mely kiegészítő információkat nyújt a táblákon látottakhoz. A Mirehu hisz az élményalapú oktatásban, ezért a tanösvényi sétát nemcsak az audioguide színesíti, hanem kvízjátékok, videók és különböző feladványok teszik változatossá és kalandossá a sétát és a tanulást. Az R-park azonban nemcsak a tansövényből áll, hanem kiegészíti egy közösségi tér is, ahol különböző foglalkozásokat lehet tartani, melyeken meg lehet beszélni a látottakat és a felmerült kérdéseket.
Csomagolásból termék - P2P
A 2022-es textilhulladékokhoz kapcsolódó kreatív alkotási program mintájára idén is folytatódik a Packaging to Product (P2P) projekt, ahol csomagolási hulladékból lehet majd bevásárlótáskát készíteni, tehát csomagolásból egy egyedi termék keletkezik. A P2P projekt terméke a Repackbag, melynek a készítésére nyílt napot rendeznek a látogatóknak, ahol nem csak táskákat készíthetnek, hanem személyessé is tehetik azokat, mivel az alapanyaguk jellegéből adódóan egyedi mintázattal festhetők meg. Ezáltal a kreativitás, a tudás, a figyelemfelhívás és a szemléletformálás egyszerre valósul meg.
Traccsparti
Traccsparti, azaz személyes kapcsolatteremtés valósul meg a Mirehu szakembereinek közreműködésével a Búza téri piacon vásárlókkal annak érdekében, hogy a zöldség-gyümölcs beszerzés során tudatosabbak legyenek a csomagolásokkal szemben, hiszen ezen a területen még mindig jellemző az egyszerhasználatos csomagoló termékek alkalmazása.
Zero waste on ice
Megrendeznek egy közösségi eseményt is a Miskolc Városi Szabadidőközpont bevonásával a korcsolyapályán. A gyerekek, családok körében népszerű közös időtöltésnek számít a korcsolyázás, hulladékhokival csomagolás-mentesítik a résztvevőket, a fogyasztást pedig a rendezvényen újratöltős rendszerűvé teszik.
Photoshock
Gerillamarketing akciósorozatot tartanak városszerte egy egyedi, általuk készített fotófallal, mely egy lakos egy hónap alatt megtermelt csomagolási hulladék mennyiségeiből készült. A Photoshock fal, ahogy a nevéből adódik, a sokkhatással kívánja felhívni a figyelmet a csomagolási hulladékokra és a túltermelésre, ezzel egy negatív kampány is szerepet kap a sokszínűség szellemében a programban.
Az események időpontjai és további részletek az Európai Hulladékcsökkentési Hétről a Mirehu Facebook-oldalán érhetők el.
A Mirehu mindenkit arra biztat, hogy tegyen egy apró lépést a megelőzés érdekében, ahogy az idei kampánymondat is szól: „Ne csomagold be!”