A popkultúra hatása a magaskultúrára: Beyoncétól felpörgött a Louvre
A párizsi Louvre közleményben tudatta, hogy 2018-ban rekord látogató számmal büszkélkedhet. 10,2 millióan voltak kíváncsiak az ott található műkincsekre, amely 25 százalékos növekedést jelent a 2017-es adatokhoz képest. „Nem volt még múzeum a világon, amely valaha büszkélkedhetett ezzel a számmal”- írják.
Ezt a látogatói csúcsot több tényező is befolyásolta: egyrészt az intézmény fő attrakciója a Delacroix (1798–1863) kiállítás, másrészt Beyonce és Jay-Z “Apes**t” című videoklipje, melyben megmutatják a múzeum legnagyobb értékű alkotásait, úgy mint Leonardo da Vinci Mona Lisáját, Théodore Géricault a Medúza tutaja című festményét vagy Jacques-Louis David Madame Récamier portréját.
2018-ban a Louvre látogatóinak számottevő része külföldről érkezett, több mint fele 30 év alatti volt, és körülbelül az egyötöde még nem töltötte be a 18-at. A Louvre szerint "nincs kétség afelől, hogy a pár népszerűsége, a videó futótűz-szerű terjedése, az, hogy mémek és GIF-ek születtek belőle a közösségi médiában" segített bevonzani a fiatalokat az intézménybe. Egy olyan tárlatvezetést is programra tűztek, amely az Apes**tben látható helyszíneken, múzeumtermeken vezet végig.
A Delacroix kiállítás március 29-től július 23-ig tartott, és önmagában is látogatói rekordot döntött. Napi átlag 5150 fős és teljes 540 000 fős nézőszámával a múzeum eddigi legsikeresebb kiállítása volt. 2019-ben a Louvre egy ingyenes eseményt is indít „Szombat esti nyitás” címmel minden hónap első szombatján 18:00-21:45 között.
A múzeum előző nézettségi csúcsát 2012-ben érte el, abban az évben, amikor a Leonardo Da Vinci és Raphael kiállítások futottak.