Ugrás a tartalomra

Nem váltják ki az emberi munkát, csak segítik

minap.hu
Utoljára módosítva
2021. november 08. hétfő 12:05
Bella és Ketty botot mutatta be az a miskolci cég, ami forgalmazza az első magyar éttermi robotokat. A macskára emlékeztető segéderő a gyerekek kedvence lesz, már nem kell sokáig várni rá az étterem tulajdonosa szerint.
Képgaléria! Fotó: Mocsári László

Az Eprosoft Kft. egyre innovatívabb megoldásokat keres. Erről Soltész Zsolt beszélt, aki a cég ügyvezető igazgatója. – Nekünk az tetszett meg az éttermi robotokban, hogy nagyon pontosak. Fél éve dolgozunk a sajátjainkon. Hasonlóak már vannak például Kínában, de Magyaországon még nem lehet találkozni ilyenekkel – mondta, majd felsorolta tulajdonságait.

– Androidos, 41x50-es tálcákat visz magával, kétszeresét tudja ellátni a felszolgálásnak. Ha az étterem több robotot alkalmaz egyszerre, akkor ők egymással kommunikálnak, így még útvonalban sem gátolják egymást. A lényegük, hogy szabadidőt adnak a pincéreknek arra, hogy a vendégekkel tovább tudjanak beszélgetni például a kínálatról. Marketingre is alkalmasak, mert van rajtuk olyan felület, amin fényképeket vagy akár mozgóképet lehet megjeleníteni. Gyerekes családoknak kifejezetten érdekes élményt nyújt, mert egyikük kedveskedik is, ha simogatják a fülét. Bella nagyobb, előre beprogramozott úton halad. Ketty pedig egy olyan kisebb robot, ami alkalmas állófogadásokra. Ha megérintik, megáll, majd egy pár másodperc múlva folytatja útját. Sebességük állítható – mondta. 

Vannak még fejleszteni valók rajtuk: lépcsőn, küszöbön nem használhatóak, ajtót nem tudnak kinyitni, de a fotocella érzékeli őket.

Oszlánczi Rékát, a Creppy PalacsintaHáz és a Creppy Franchise alapító tulajdonosát például az érdekelte, hogy vendégfogadásra is alkalmasak-e. – Odakíséri-e a vendégeket az asztalukhoz? Hogyan tölthetőek? Milyen módon lehet tisztítani őket? Teraszon használhatók-e? Van-e palacsintasütő változatuk? Beszélnek-e más nyelven is? Milyen garancia van rájuk? Hogyan történik a szervizelésük? A cég tervezi-e a bérbeadást is? – tette fel kérdéseit, majd hangot adott érzéseinek is. – Nagyon jópofa, komoly, hogy már itt tart a technika. A gyerekek szét fogják szedni, annyira élvezik majd. 

Az étterem alapvetően újító szellemű, ezért a tulajdonos el tudja képzelni bármelyik robotot a Mélyvölgy utcában akár három éven belül. – Nagyon gyors a digitalizáció, mi pedig emellett tettük le a voksunkat. Minden évben van valami újítás nálunk, most például pincérhívónk van, ami a kolléga karján lévő órán jelez neki, hogy melyik asztalnál nyomták meg a gombot. Nekünk fontos, hogy a dolgozók munkáját is segítsük amellett, hogy mindent megteszünk a vendégek kényelméért – mondta.

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!