Ugrás a tartalomra

Országosan elismert brand lett a kocsonyafesztivál

Nagy-Hankó Krisztina / Miskolc Televízió
Utoljára módosítva
2024. március 16. szombat 11:22
A Miskolc Televízió Kilátó című közéleti magazinjának szerdai adásában az elmúlt hétvégi Miskolci Kocsonyafesztivált értékelte Lipták Ádám, a rendezvény főszervezője és Petruskó Norbert, a városháza kommunikációs munkatársa.

Az Unigarden Kft. második alkalommal szervezte meg a programokat a Kocsonyafesztiválon. Az első éves tapasztalatokból idén már tudtak meríteni, és még több programmal színesítették a rendezvényt – mondta Lipták Ádám, a cég ügyvezetője, főszervező. Idén jobban koncentráltak a színpadi produkciók mellett a kísérőeseményekre. Száz fölött volt a színpadi fellépők száma, az összes kulturális program pedig meghaladta a százötvenet. A fesztivál nyitófelvonulása rekordlétszámmal valósult meg. És volt például egy újonnan, kísérleti jelleggel bevezetett programelem, a gumibéka-úsztatás, amin most még "csak" pár százan vettek részt, de mivel jól sikerült, ezért biztosan jövőre is megszervezik. Becslések szerint a három nap alatt 280 ezer ember fordult meg a fesztiválon.

Fotó: Mocsári László

Kultúrmisszió

Petruskó Norbert kommunikációs munkatárs elmondta, Miskolcon kiemelkedő a szerepe a Kocsonyafesztiválnak. Egyrészt a városban működő turisztikai és vendéglátóipari vállalkozások szempontjából, másrészt a szállóvendégek itt-tartózkodásukkal pluszbevételeket generálnak, ezzel pozitív hatással vannak a helyi gazdaságra.

- A látogatottsági adatok jól mutatják, hogy az idei volt minden idők legnagyobb Kocsonyafesztiválja Miskolcon - hangoztatta. - Az ország számos tájáról, de határon túlról is érkeztek vendégek. Nagyon fontos az a példás összefogás is, amely mentén megvalósultak a programok. Az üzleti szféra, a civilek, a kulturális intézmények és az önkormányzat együtt hozta létre a rendezvényt. A fesztivál eredeti eszméje visszatért, azaz kultúrmissziót is teljesített. Az elmúlt tíz év tapasztalataiból tisztán látszik, hogy a miskolciak akarják és szeretik a Kocsonyafesztivált – hangsúlyozta.

Lipták Ádám kifejtette, hogy a koncertszervezők mellett van vásárszervező csapatuk is, amely azon dolgozik, hogy az árusok minőségben, megjelenésben és a szabályok betartásában egyaránt megfeleljenek az elvárásoknak. Nagyjából száz vendéglátós, illetve kilencvennél több kézműves települt ki a rendezvényre. Óriási túljelentkezés volt, legalább kétszáz vendéglátós vállalkozó maradt kívül az eseményen helyhiány miatt – jegyezte meg.

Fotó: Mocsári László

Kinőtt terek (?)

- Az, hogy ennyi gasztronómiai vállalkozás kívánt részt venni a rendezvényen, az azt jelzi, hogy van értelme kitelepülniük – fűzte hozzá Petruskó Norbert. - Az önkormányzat a fesztivál anyagi támogatásán túl biztosította a területet, a feltételeket. A Városgazda Nonprofit Kft. munkatársai pedig folyamatosan szedték a szemetet a fesztivál ideje alatt, és utána is elvégezték a takarítást. Mintegy 145 köbméter hulladékot szállítottak el a belvárosból. Aki bármelyik programon részt vett, láthatta, hogy mindenhol folyamatosan hömpölygött a tömeg, megtöltötték a tereket az emberek. Ilyenkor látszik az is, hogy ebben a városban van élet.

Lipták Ádám azzal folytatta, hogy talán kicsit ki is nőtte a tömeg a tereket. Ezért a jövőben a fesztiválhelyszínek kibővítésén érdemes lesz együtt gondolkodni az önkormányzattal. Idén nemcsak rendezvényszinten nőttek meg a korábbi adatok, de napi rekordot is döntöttek a koncertlátogatók számában.

- Ahhoz, hogy jövőre is ilyen színvonalú legyen a fesztivál, akár már most el lehet kezdeni a felkészülést, hiszen minél több idő áll rendelkezésre, annál nagyobb a siker valószínűsége. Rengeteg új ötletünk van már most is – emelte ki a főszervező.

(Borítókép: Juhász Ákos)

További hírek

Olvasnivaló

Programok

Jelenleg nincsenek programok!