Ugrás a tartalomra

Nőtt a termelés az ünnepi időszakra

mti.hu
Utoljára módosítva
2019. december 25. szerda 10:32
A Nestlé diósgyőri csokoládé üzemében az idén a karácsonyi szezonra közel kétezer tonna terméket állítottak elő, amely több mint 25 millió csokoládéfigurát jelent. A termelés volumene 11 százalékkal nőtt 2018 hasonló időszakához képest - közölte a vállalat.
Forrás: nestle.hu

A vállalat a növekedést elsősorban a Smarties márkán bevezetett újításokkal magyarázta. Közölték: a téli meglepetések mintegy huszonkétféle formából készülnek, amely tíz márkanév alatt hetvenféle különböző terméket jelent. A gyártást a Smarties márka uralja, aránya idén ötvenöt százalék.

A vállalat által gyártott termékek közel kilencven százaléka, több mint ezerhétszáz tonna, exportra készült, a külföldre szállított termékek mennyisége tavalyhoz képest tizenhárom százalékkal nőtt. A legnépszerűbbek idén is a mikulás figurák, amelyekből tizenkilenc országba szállítanak, a termékek immár huszonhárom országba jutnak el.

A téli csokoládéfigurák gyártása általában tavasszal kezdődik és szeptemberig tart, a karácsony előtti időszakban már húsvéti figurákat gyártanak. A karácsonyi szezonra átlagosan négyszáz ember dolgozik a termelésben. Húsvétra pedig novemberben-decemberben négyszáz-négyszázötven ember munkálkodik.

Kitértek arra is, hogy a Smarties receptúráján jelentős változtatásokat vezettek be idén, annak cukortartalmát hat százalékkal csökkentették, a proteintartalmát pedig megduplázták. A tervek szerint a Nestlé globális vállalásait támogatva jövőre a diósgyőri gyárban a műanyag csomagolásokat papír alapúra váltják.

A Nestlé Hungária Kft. tavalyi értékesítésének nettó árbevétele 137 milliárd forint volt, az azt megelőző évben 126 milliárd forintot tett ki. A belföldi értékesítésből származó árbevétel 2018-ban 56 milliárd forint fölé emelkedett az előző évi 53 milliárd forintról. A vállalat adózott eredménye tavaly 4,6 milliárd forintra nőtt, egy évvel korábban 3,5 milliárd forintot tett ki.

További hírek

Olvasnivaló