Barabás Richárd csütörtöki, online sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy az üzemanyagár-sapka eltörlése után jelentősen nőttek a Mol bevételei, ezért megnőtt a cégre kivetett különadóból származó bevétel is. Hozzátette, hogy számításaik szerint az üzemanyagok jövedéki adójának "megemelése" pedig mintegy 120 milliárd forintnyi éves bevételt jelent.
Barabás Richárd elmondta, hogy az általuk javasolt alapból a városi és elővárosi közösségi közlekedést kellene támogatni.
Az elővárosi közösségi közlekedés költségtérítése egymilliárd, az autóbusszal végzett személyszállítás és közszolgáltatások költségtérítése ötmilliárd, a vasúti személyszállítás költségtérítése tizenkét milliárd, a vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése pedig hétmilliárd forinttal lett kevesebb az eredeti költségvetési tervekhez képest - hangsúlyozta a szóvivő.
Kiemelte: a tömegközlekedés fejlesztése a légszennyezettség csökkentésében is fontos szerepet játszhatna, ami hozzájárul a zöld- és klímacélok eléréséhez.